Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

tisdag 13 april 2010

Tradera strul Nr:1



Äntligen kom mitt paket från tradera som jag väntat alldeles för länge på! En adapter som gör så att man kan ladda två 3 cells batterier som ett 6 cells, det halverar laddningstiden :) men det krävdes tre mejl till säljaren innan han skickade och då betalade jag en timme efter auktionens slut! Men den som väntar på nått gott tänkte jag. för det första tog han 19 kr för frakten och adaptern kom i ett vanlig kuvert inte ens vadderat och det va inget frimärke på utan bara en stämpel med porto betalt. sen innan jag öppnade påsen såg jag att adapterns ena 3 cells ingång hade ett stift som va bränt! verkade skumt eftersom det stod i annonsen att den va ny och helt oanvänd.


Så jag mejlade säljaren och skrev så här:

Hej nu har jag fått laddkontakten! jag har inte ens öppnat och testat den. i din annons står det helt ny aldrig använd men jag kan ändå se att ett av stiften på ena 3 cells ingången är bränd! så för det första tog det 11 dagar för dej att skicka den vilket är i längsta laget för dom flesta på tradera, och du hade pengarna på ditt konto för 7 dagar sen efter som jag gjorde överföringen direkt efter auktionens slut. och dessutom är den inte ny! jag bifogar bilder tagna genom plasten!

så frågan är hur du har tänkt att detta ska lösas, jag lämnar inget dåligt omdöme i onödan!

Mvh Micke W

Och jag fick det här svaret:

va fanken! skämtar du med mig?
jag fick den av en kompis som sa att han fått en extra i en beställning
jag kan betalla tillbacka pengarna för den ifall du ger mig kontonummer?
uppskattar att du kontaktar mig före du lämnar omdöme
du kanske kan fixa den på ngt vis, men ge mig ett nr så sätter jag in pengarna
.
Ja vad ska man säga det löste sig ganska bra trotts allt åter står att se om pengarna kommer! och sen får vi se om adaptern går att fixa. Ska testa den i morgon. Det bästa hade ju varit om det inte var nått problem. Men om jag får pengarna till baka och lyckas få igång adaptern så blev det ju en kanon affär!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar