Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

torsdag 15 april 2010

Prov flygning med mini kameran (film)

Första filmerna med mini kameran funkar kanon! Jag satt den på Morbacken. ska nog sätta den på blu-babyn när jag flyger ute. fick lite mycket vibrationer i början för jag satt kameran längst ut på vingen med ett suddigum som motvikt på den andra. ;) men det blev bättre när jag flyttade in den mot kroppen på planet.

Jag håller på att bygga ett bättre fäste där kameran sitter under planet lite vinklat neråt tror det blir bättre!

Om det är någon som har ett förslag på kamera fäste är jag öppen för förslag :) Och det hade varit skoj med nån slags styrning!

2 kommentarer:

  1. Riktigt coolt ju! Ska bli skoj att se hur det ser ut utomhus. Hur sparas filmerna?

    SvaraRadera
  2. Ja jag väntar på bättre vind förhållande! Filmerna sparas på ett micro SD kort man kan ha upp till 32 GB men jag har bara 1 GB. det räcker i typ 30 min.

    SvaraRadera