Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

torsdag 15 mars 2012

Servo press och specialkontakt. Del 2.

I del två tänkte jag visa hur kontakten på vingen blev till. Den är snäppet lättare att göra för man slipper pressa servokontakter.


Jag börjar med att kapa servosladdarna i lagom längd!


Sen separerar jag och skalar alla kablarna!



Sen på med ten på alla sladdar. Alla plus löder jag ihop och likadant med minus. Lägg även tenn på alla stift på kontakten.


Sen är det bara att löda. Glöm inte krympslangen ;-)


Men se upp så du inte råkar krympa in ett stift för mycket! :-P


Men sen va det klart.


Nu är det bara en kontakt att koppla när jag kommer till flygfältet :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar