Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

tisdag 13 mars 2012

Flygningen Inställd...

Allt var klart för flygning idag. Klev upp ganska tidigt och förberedde mig och gick ut och började packa bilen... Men idag blåste det mycket mer än i går :-( Men va fan tänkte jag det kanske lugnar ner sig.

Vi åkte i alla fall till torpet för vi skulle fixa och greja lite och när det var klart hade det inte lugnat ner sig snarare blivit värre. Dum som jag är så tänkte jag att har jag släpat hit alla prylar så ska det tamefasen flygas så jag packade ur både Funcuben och BETA 1400:an tryckte i batterierna och kollade alla instälningar på båda planen allt är OK...

Men när jag står där och börjar känna mig lite nervös (som jag alltid gör innan flygningarna) tänker jag på alla bra tips och stöd jag har fått härifrån och på forumen så jag tog nog det bästa beslutet jag har gjort på länge när det gäller R/C flyg.

Jag packade in planen i bilen igen och väntar på en lungnare dag! Vore ju synd att inte få visa er en lyckad premiär ju. Jag kollade på datorn när jag kom hem och det hade blåst omkring 10-12 sekund meter.

Håll tummarna för en vindstilla dag i Växjö i morgon!

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar