Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

tisdag 27 mars 2012

FYYYFAAN!

Så låter det när min äldsta dotter Wilda säger flygplan :-) snacka om att min frus mormor höll på att sätta en bulle i halsen när Wilda satt på köksgolvet och slängde ur sig fyyyfaan när hon såg ett flygplan utanför på himlen! :-D


Men nu till senaste nytt om min Funcub. Det var super flygväder i lördags så självklart skulle det flygas lite och lite var ordet!!! för en halv sekund efter att denna bilden togs...

Så såg det ut såhär :-( Vad var det som hände så. Jo jag som nästan uteslutet har flygit depron plan (jättelätta inomhusflyg) försökte flyga min cub på samma sätt. Jag fick lite panik för jag var på väg mot några träd så istället för att vända i en stor sväng och ta det lite kallt så jag släppte på gasen och gav jag fullt sidroder och höll i mot med skeven och så kan man inte flyga med detta plan för då rammlar det bokstavligen ner från himelen!

Och här sitter jag och beskådar skadorna som turligt nog blev lindriga hela smällen tog på noskonen så motorfästet blev plockepinn men planet klarade sig helt utan skråmor :-D Så det blir till att limma lite, IGEN...

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar