Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

söndag 18 april 2010

Mickes special Sirius!


I väntan på bättre flygväder Så flyger vi inne på jobbet och jag passade på att fota lite när micke flög sin special moddade Sirius. han har förstorat vingen och satt på luftbromsar på alla roder. Såg kanon bra ut!


Men det visade sig inte vara så bra den va enligt honom helt omöjlig att kontrollera det var nog alldeles för mycket bromsar och tyngdpunkten alldeles för långt bak!

Här ser man hålet som batteriet satt i från början men efter att han flyttat fram det typ 2 dm flög den lite bättre men fortfarande ganska svår kontrollerad.


Så då kom kniven fram och alla bromsar opererades bort! :)


En liten hög med depron luft bromsar :)


Och sen så flög den som den skulle, inte så långsamt som mitt Morback plan utan snarare som 3dx:en.

För övrigt så börjar Morbacken bli ganska sliten nu jag flög in i en pelare på jobbet :S (filmklipp kommer) så det börjar bli dags för en ny och jag tror jag ska köra med en lättare setup!

Och så va jag och familjen ut igen och flög på baksidan. Tanken va att filma lite ute med mini kameran men det blåste för mycket så det ser ut som piloten tagit ecstasy! :P jag ska klippa ihop dom bästa delarna och lägger ut den filmen så fort jag hunnit klart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar