Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

torsdag 8 april 2010

Li-po batteri lagning!

Igår när jag skulle flyga lite på lunchen tog jag fram min li-po mätare och skulle kolla vilka batterier som var laddade så hitta de jag ett tre cells li-po som mätaren bara visade två celler på skumt tyckte jag och började klämma lite på det och dra lite i sladdarna, va ju en av mia trognaste celler och den såg helt ok ut! Men så såg jag att en av kablarna till ballans kontakten hade lossnat så det fick bli operation ;)

Här ser ni den lösa kabeln.
Jag skalade av etiketterna och krympslangen!



Det var första gången jag delade ett li-po batteri men jag tror inte att alla har ett litet kretskort som sladdarna är lödda på men det underlättade ju lagningen avsevärt :)



Och så på med lite ny tejp och märkning.
Tadaaa! sprang in på kjell & company och köpte krympslang blev kanon bra jag är nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar