Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

onsdag 5 juni 2013

Reprappro Mono Mendel 3Dprinter del 5.5 :-P

Trådmatarverket!

Jag missade ju att fota med systemkameran när jag byggde matarverket så här kommer lite bilder på det i alla fall! :-D Dom är från mobilen så kvalitén är lite sisådär. 

Började med att montera lagrerna och tråddrivarhjulet på det stora drevet.

Sen lagret på undersidan av blocket för trådmatningen

Skruvde sedan fast motorn och pressade dit det lilla drevet på motorns axel. Här sitter även lagret som hjälper till att spänna trådmataren på plats!

Och U-klippen som ska hålla fast det hela i skrivarens ram monteras löst innan man sätter fast den. 

Här nedan är några bilder när den sitter på plats.


Hålet som tråden går igenom.


Så här ser den iaf ut när den är på plats. Senare kommer även trådledaren sitta här.

Fortsättning följer...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar