Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

tisdag 11 juni 2013

Reprappro Mono Mendel 3D printer bygge del 8

Har varit bortrest i några dagar så inte hunnit så mycket. Men nu så fortsätter jag sakta men säkert. Det börjar bli dags att koppla in styrkortet. Men det är många sladdar som ska till samma kort. Så idag har jag skrivit ut lite etiketter.

En till varje motor och en till varje tillhörande sladd. :-D

Y-Axelns motor och kablar.

X-Axelns motor och kablar.


Och eftersom Z-axeln styrs av två blev det naturligtvis dubbelt upp. :-P

Och till sist Extrudern. 

Nästa steg blir att montera själva styrkortet men det kommer i nästa inlägg ;-D

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar