Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

lördag 15 juni 2013

Reprappro Mono Mendel 3D printer bygge del 9

Nu är det dags för styrkortet.

Detta är vad som behövs.

Monteras med tre U-klipp på maskinens vänstra sida sett framifrån :-D 


Nu är det fast.

Nästa steg är att skruva bort kontakten som sitter i bakre högra hörnet. För att löda på strömsladden.

Ta resterande kabel av den grova som användes till den uppvärmda bädden, skala och separera dom som på bilden. 

sen är det bara att löda 

den helvita ska till stift 2, 3 och den svartmärkta sidan till stift 1 och jordflärpen i höljet

Se till att det inte finns några småkablar som spretar för det kan orsaka kortslutning och det kan förstöra styrkortet.

Sen så är det dags att dra trådarna kors och tvärs över maskinen :-P

Jag använder buntband at fästa med.

Sen har jag även skaffat lite kabelstrumpor för att snygga till det hela.


blir riktigt bra på dom små motor sladdarna :-D





Så här långt har jag kommit nu det är fortfarande mycket kvar men det börjar närma sig...


fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar