Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

lördag 22 juni 2013

Reprappro Mono Mendel 3D prinrter bygge del 10

I detta inlägg jobbar jag vidare med kbeldragningen.

Arbetsplatsen fick bli diskbänken då jag ska löd lite. 

Jag har noggrant märkt upp alla sladdar och även trätt på kabelstrumpor på alla ställen det gick för att få det lite prydligt.


Dom båda Z-motorerna ska lödas ihop parallellt med varandra. Efter det är alla motorsladdar klara. 

Sen skulle man enligt beskrivningen ha gott om sladdar över efter att man kortat av motorsladdarna i lagom längd. Men jag hade färgglada sladdar hemma så jag tog dom i stället för att kunna skilja på dom. Och dom ska användas till ändlägesbrytarna och eftersom polariteten inte spelar någon roll har jag en färg till varje brytare.

Sen är det bara att löda sladdarna på respektive brytare Detta är Y-axelns brytare.

Då var alla sladdar färdiga och framdragna till kortet så här nedan kommer några bilder på det!




Nästa del kommer att handla om nätagregatet!

Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar