Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

torsdag 10 mars 2011

Uppakning av Pelikan BETA 1400

Ja då har jag öppnat paketet ;-) Det är alltså en BETA 1400 med en spännvidd på 142 cm och en flygvikt på 650-720 gram. Detta ska alltså bli mitt FPV flygplan. Jag har ju sålt lite gamla R/C saker för att finansiera mitt FPV bygge :-)



Det kom delvis monterat med 4 st servon och en borstlös motor med fartreglage
här är alla delarna utlagda dom låg väl förpackade i kartongen och inplastade!



Här ser ni linkaget till skevrodret det är ett servo i varje vinge så jag kommer att kunna mixa in flapps vilket är bra så jag kommer kunna flyga ganska långsamt!



Fartreglaget och lite sladdar under cockpitten och förövrigt ganska gott om plats för alla FPV utrustning och batterier! ;-)



I paketet var det också med en Y-kabel till skeven, karborreband och roderhorn.



Och här en bild på motorn vi får se om den orkar med all extra utrustning eller om jag kommer att behöva byta ut den mot en bättre!


Provmontering det är ett ganska stort plan mitt största och mitt första köpta innan har jag bara flygit hemma bygda depronplan.




Nu väntar jag bara på min Hack modul för 2.4Ghz och mottagare sen ska jag börja bygga ihop min FPV setup visserligen fattas det några komponenter så som en skärm och några lipo ackar och lite annat smått och gott men fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar