Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

fredag 11 mars 2011

Radio hack FrSky 2.4GHz

Ja då är hackmodulen på väg hem och jag har tänkt att jag ska lyckas koppla ihop det själv jag vill koppla det med en omkopplare så jag kan behålla 35MHz och byta till 2.4 när jag behöver ;-) Jag öpnade radion innan och jag tror att jag har hittat sladdarna som man ska kapa men är inte riktigt säker så jag kollar med killarna på svensktmodellflyg innan jag kapar något



Som ni ser fins det mycket sladdar att välja på O_o




Men jag är rätt säker på att det är dessa tre ni ser i mitten av bilden den röda, gula och svarta frågan är bara vilken som är vilken?



Och här är en bild på knappen som som ska byta mellan 35MHz och 2.4GHz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar