Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

onsdag 16 mars 2011

Paket från Airmedia!

Igår fick jag paket från Airmedia innehållande detta en hack modul (FS-DHT) för inbyggnad så att jag kan köra 2.4GHz i min radio och en liten 2.4GHz 4 kanalig motagare (FS-V8R4) och en 8 kanalig 2.4GHz motagare med telemetri (FS-D8R) vilket betyder att den kan skicka tillbaka information till radion om tex. höjd, hastighet och position mm.
Från vänster till höger hackmodulen, 4 kanalaren, 8 kanalaren och 2.4GHz antennen!

Detta är kontrollen till hack modulen som ska integreras så att jag kommer åt alla knappar och kan se dioderna det är nog det som kommer att bli svårast att få till snyggt! Förslag är välkomna!

Detta är hack modulen man kan se summern och kontakten till den extra displayen för telemetri infon!

Baksidan tydligt märkta kablar och anslutningar det gillar vi.


Fyrakanals mottagaren är verkligen pytteliten och jätte lätt men det bästa är nog den lilla antennen bar några centimeter lång!


Åttakanalaren är av mer vanlig storlek men även den har korta antenner men det är två istället för en och här kan ni även se ingången för extra telemitri sensorer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar