Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

fredag 4 mars 2011

Rena julafton :-) FPV

Fick paket här om dagen innehållande följande saker!

En motagare för 1.3GHz 800mW med en vanlig antenn och en patch antenn! Patch antennen har riktat strålning och kan ge en räckvidd upp till 5 km, nackdelen är att jag inte kan flyga runt mig utan jag måsste hålla mig framför antennen. jag ska ut och räckvidds testa den så fort jag fått ihop allt!



Och en videosändare för 1.3GHz 800mW med passande kamera båda går att köra på 3 cells lipo! Tyvärr fick jag inte kameran att fungera men han på Aeronautik Hobby låvade att skicka en ny så fort som möjligt. Han är väldigt trevlig och hjälpsam och man får snabba svar på mailen :-D Som ni ser är det ganska små saker och det ända som fattas nu för att flyga FPV är en skärm eller ett par videoglasögon och ett lämpligt plan men det är på gång ska bara sälja lite saker som ligger och skräpar ;-)



Sen efter lång väntan så fick jag tillslut min proppeler som är det ända som har fattats till min softik travller :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar