Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

tisdag 16 mars 2010

Morback kolfiber, linkage och motorfäste!



Idag kom grejerna från Rcflight gick jätte fort beställde ju i söndags! Roderhorn för 1,5 mm kolfiberstång, nylonclevis för 1,5 kolfiberstång och 1,5 och 1 mm kolfiberstång allt detta till stöt stänger och stagning!


så här blir stöt stängerna limmade i båda ändor och helt glapp fria! Men jag kan rekomendera att eftersom plattan man sätter på undersidan av roderhornet är jätte trög att få på så bör man borra upp hålen en aning för att inte trycka sönder depronet när man trycker dit dom!

Jag sågade ut ett motorfäste när jag ändå var igång! Blev helt ok. bara att limma dit!


Så här blev det jag kapade ur en fjärdedel för kablarna. sen skruvar jag fast det nnan jag limmar det på planet!


Motor och motorfäste på plats och limmade! Jag har förstärkt med en tre kants list i balsa för att sprida ut kraften lite.

Får se om jag gör något mer ikväll men fortsättning följer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar