Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

onsdag 10 mars 2010

Depron hysteri!

När jag drog igång depron byggandet förra helegen så var målet att få ihop en morback. en prov variant för att testa om den flyger bra och gör den det ska jag bygga en i vitt depron som jag ska måla lite snyggt! och när jag visade bilderna för min jobbarkompis och vingman i rc hobbyn blev han sugen på att bygga lite i depron vilket resulterade i att vi på rasterna på jobbet drog igång ett till projekt som ska premiäras på fredag. Så i all hast letade han fram en gammal ritning som han kopierat från ett köpt plan sukhoi 29 tror jag det hette! och så här långt har vi kommit med det blir limning i morgon och på fredag blir det combatflygning på lagret :)

Micke står och filar lite på nosen! :)


Och här har vi morbacken ny limmad och vinkelrätt uppriktad med hjälp av videoband! ;) hittade denna metod i ett forum när jag satt och slö surfade och tänkte att det ska jag prova nån gång! jag har provat många varianter men denna var nog den smidigaste. I morgon ska jag försöka fixa roderna och om jag hinner ett motorfäste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar