Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

torsdag 21 april 2011

LC-filter

Håller på och planerar kabeldragningen i FPV planet. Det är inte lätt jag har bestämt mig för att driva allt på samma batteri, och för att inte få störningar från fartreglaget i bilden måste jag ha ett LC-filter mellan batteriet och FPV utrustningen. Och vad är då ett LC-filter jo det består av två komponenter och den ena är en kondensator och den andra är en ferrita-kärna Och här kan man köpa ett färdigt filter. Men jag tänkte försöka att göra ett eget!

Så när X-box gick sönder för tredje gången bestämde jag mig för att skrota den och på moderkortet fans det flera ferrita-kärnor :-)


Sen måste jag bara hitta en kondensator av rätt sort jag hittade en tråd om LC-filter på RCgroups.com och det verkar som om det ska vara en 1000uF 25 volt electrolyt Kondensator så jag ska försöka hitta en sådan någon stans och testa! Sen gäller det att lösa alla andra kablar som ska hit och dit. hittade lite insperation i denna BLOGG.

Forstätning följer.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar