Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

lördag 16 april 2011

FPV OSD!



Som jag skrev i förra inlägget så har jag beställt saker för det ena presentkortet! Och jag beställde delar till mitt FPV projekt jag vill ju ha OSD på skärmen om hur långt jag har hem och lite annat skoj så jag har köpt Eagel trees eLogger med GPS så jag kan se vilket håll jag är på väg och hur långt jag har hem! Det går även att ansluta massa olika sensorer men jag började med GPS sensoren som kan ge det mesta man behöver som höjd, hastighet och position! Det som fattas nu är enheten som för in all information på skärmen. Men den tar jag nog det andra presentkortet till!


eLoggern kan man dessutom koppla till datorn och se all information som sparats. Man kan dessutom se banan man flugit i Google Earth hur coolt som helst:-) Jag fick gå ut på balkongen för att få kontakt med GPS satelliterna men allt verkar funka precis så bra som jag trodde att det skulle.

Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar