Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

söndag 30 januari 2011

Vidvinkel lins!


För ett litet tag sen snubblade jag över en sån här på Ebay. det är en liten vidvinkel lins till mobiltelefoner. Perfekt tänkte jag. Det är ju så dålig vinkel på mini kameran. Den kostade mig
20 kr inklusive frakt från Hongkong :-)

Så efter att bantat bort allt onödigt så limmade jag den direkt på skalet med smältlim! Blev riktigt bra. Och vikten landade på 18 gram.


Här är en bild utan lins!


Denna tagen med linsen på. Det var innan jag limmade, fick den lite bättre centrerad sen! Den ger tyvärr lite oskärpa men det är inte så mycket! Det kommer att bli kul att testa på planet sen och se om det gör stor skilnad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar