Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

fredag 21 januari 2011

Batterier och kontakter!


På flygträffen var det flera säljare som hade lite försäljning så jag passade på att köpa lite batterier.
jag köpte två lipo celler på 320 mAh och 7.4 Volt det som är speciellt med dessa är att man kan ladda dom med 5C vilket betyder att det går att ladda dom 5 gånger så fort som ett vanligt med 1C så dessa kan jag ladda på 10 minuter och det ger en flygtid på 15 minuter alltså inge mer väntan på laddning helt fantastiskt! Det blev lite extra propellrar också! :-)




Sen hade dom ett lotteri där lotterna kostade 50 kr jag köpte en och svärfar två och det blev vinst på en av dom som svärfar hade tyvärr fans det inget annat än såna här batterier kvar på vinstbordet och eftersom han inte har nån användning för dom fick jag dom :-) det är alltså en cells lipo baterier 2 på 160 och en på 120 plus en laddplatta så man kan ladda dom! får väl försöka bygga nått microflyg att ha dom till!




Igår var jag och Micke K till Moheda och hälsade på Johan på Techmoheda han har ju flyttat butiken så vi b´var lite nyfikna på hur det såg ut nu! Det var jätte fint och nu hade han värme åxå innan frös man nästan ihjäl ;-)
och näe jag ändå var där blev det lite kontakter jag kör ju med micro Dean kontakter på alla mina batterier! så det blir nog lite lödning i kväll :-) Sen känner jag en liten extra förtjusning för just kontakter vet inte varför så när jag såg dom färglada servokontakterna var jag tvungen att ha dom med! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar