Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

måndag 24 januari 2011

Önskningar!

Jag har hittat en svensk sida som säljer FPV utrustning, och för er som inte vet så är det en förkortning för first person view och på svenska blir det första persons perspektiv typ! FPV utrustningen består av en kamera på planet samt en videosändare som skickar videobilden live till en motagare på marken som man kopplat en skärm eller videoglasögon till. Och vad ska man med det till i rc flyg kan man ju undra? Jo då kan man styra flygplanet från planets vy! Och det tycker jag är himla häftigt. Sidan heter http://www.aeronautikhobby.com/ och här kommer några exempel!




denna har Dadde gjort och i hans blogg fins massa bra tipps http://rcexplorer.se/

Sen har jag även funderingar på att uppgradera min radio en Graupner MX-16s till 2,4 GHz har hittat ett kitt man kan löda in i radion för att kunna växla mellan 35 MHz och 2,4 GHz då behöver jag inte göra mig av med dom motagera jag har nu men kan fortfarande hänga med i utvecklingen 2,4 GHz radion är mycket driftsäkrare och har bättre räckvidd och är så gott som störningsfri! jag har titta på detta kitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar