Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

fredag 21 januari 2011

Ny variant av skevroder!


Det blev ingen lödning ikväll men jag han fota lite på Minimalibun.


Jag hittade denna typ av skevrodermontage på svensktmodellflyg.se Claes Mejier använde det på en av sina Crazy Sukhoier!


Jag har helt enkelt förlängt oket med en kolfiber stång som sedan löper löst genom en pappersögla som är tejpad direkt på rodret. blev väldigt stumt och exakt

Sidrodret fick den vanliga typen av linkage. jag har länge funderat på linor men jag vet inte riktigt hur jag ska göra men nästa bygge ska jag nog ha linor på.


Höjd rodret likaså!


Fartreglaget är limmat med smält lim och mottagaren sitter med kardborrband. Enkelt och smidigt ska det va!


Sen tittade Micke K förbi med sitt strykjärn och hjälpte mig räta ut vingen på min vunna Softik Traveller det tog bara några minuter tur man känner en gammal R/C nörd som kan hjälpa mig med sånt jag inte vågar ge mig på som taack för hjälpen körde vi en liten Whiskey provning. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar