Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

torsdag 22 augusti 2013

Reprpappro Printar för fullt. :-D

Nu tänkte jag fortsätta visa lite printar. Efter ett tag kom jag på att cura är programet som gör printarna riktigt bra det är ett gratisprogram som finns att ladda ner här. Så som det ser ut nu förbereder jag mina objekt i cura och öppnar dom i repraps program pronterface. Och det har funkat så gott som felfritt.

Och nu vidare till mina printar jag har designat några egna saker som jag ska börja med att visa.

Jag har laddat upp samtliga här!

Men här kommer några bilder.



Detta är alltså en ram till min Gopro Hero2:a det fins redan en att köpa men bara till den nya Hero3:an och ända sen jag såg den har jag velat ha en till min Hero2:a
och nu finns det en och jag har lagt upp den på thingiverse så att alla som har en 3Dskrivare kan ladda ner filen och printa sig en egen. :-D

Jag fick efter att jag lagt upp denna önskemål om att göra en med hål för alla anslutningar samt en öppning för micken så nu finns även den för nerladdning. :-D 


Och detta är en fingerhållare till min kära fru som precis har börjat på att lära sig att göra manikyr och den ska tydligen underlätta det hela :-P och det var ett bra objekt för mig att öva lite på CAD programmet.  Jag använder just nu Autodesk Inventor 2010 Och jag börjar få ganska bra kläm på det.


Nästa sak är ännu en till Gopron och det kommer flera. Jag gillar ju att filma och fota så jag tänkte jag skulle få till en timelaps film på en print och skapade därför denna gopro hållare att fästa på skrivaren. :-P Har dock inte hunnit göra någon film än men det kommer det lovar jag ;-)






Detta var min hittills största print och den tog 7 timmar och 30 minuter. Och som ni kan se på bilderna ovan är det en dykram till gopron för att underlätta filmandet under vattnet. Och den har ett fäste för wifiremoten så det blir ett bättre grepp och man slipper vända kameran emot sig för att se displayen (fjärren har en inbygd display)

Det roliga med den här är att redan första dagen jag laddade upp den var det redan två andra ute i världen som printade en egen vertion av min design :-D

Den här är printad i Vancouver.

 Och den här i Honolulu. 

Det var allt för denna gången men det kommer mera snart.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar