Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

lördag 3 augusti 2013

3Dskrivare Reprappro Mono Mendel Printing.

Ja det blev ett litet uppehåll i bloggen men jag har haft fullt upp men skrivaren gick igång utan problem och jag har printat för fullt sen dess. Så nu tänkte jag visa lite av det som kommit ut ur denna helt otroliga maskin! :-D

Dom första bitarna såg inte bra ut men det berodde inte på skrivaren utan programvaran. Den var inställd på fel sorts tråd 3mm istället för 1.75 som jag använder. 

Jag har bara använt PLA plast än så länge och den kommer på rullar med 1 kg tråd på.


Den röda är ABS plast samma som lego men den har jag inte testat ännu!

När den väl hade börjat skriva ut riktigt var det dags för lite uppgraderingar till skrivaren och det första som behövdes var hållare till kylfäktar. Det behövs speciellt när man skriver ut i PLA för den är lite som socker och för att den ska stelna rätt behövs den kylas ner.

En liten.

Och en stor.

  
så här ser fästena ut utan fläktar.

Nästa sak jag skrev ut var hållare till plasttrådsrullen. ;-)

Efter det var det dags för lite mer roliga saker men det kommer i nästa inlägg!

Fortsättning följer... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar