Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

fredag 23 augusti 2013

Mera av mina första printar. :-D

Efter ett tag så insåg jag att ju fler fläktar desto bättre så jag satte igång att rita i CAD programmet hade ju redan satt en liten 40 millimeters fläck precis intill extrudern men hade en till jag kunde använda men var tvungen att kunna vinkla den lite till. Så jag ritade av den som jag redan printat som jag hittade här.  Och gjorde en ny variant till andra sidan. som går att vrida. fins att ladda ner här.

Så här sitter den!



Sen blev det lite smått och gott som ni kan se på dom här bilderna. Först ett linsskydd till Gopro kamerans hus, en knopp att dra åt och lossa skruvarna till gopro fästena och den trebenade saken ska bli en hållare till mobilen för att kunna fota lite bättre.


'
Ett spagetti mått har jag alltid velat ha nu var det bara att skriva ut ett :-D

Och för att frun ska förstå värdet av att ha en skrivare hemma måste ju hon få något med så det fick bli ett armband. Nu blev detta visserligen lite litet så det fick min dotter ;-) Men frugan ska nog få något fint hon med så småningom.

Och jag var ju tvungen att testa denna det är nog inte många med en 3Dskrivare som inte har skrivit ute en Yoda. Det var mest för skoj skull. Den blev dock inte så fin då jag skrev ut den i lite för låg upplösning.

Det här var mina första printar som blev riktigt bra (lite o ordning bland bilderna så därför kommer bilderna först nu) Två visselpipor en liten och en stor det häftiga med dom här är att kulan printas inuti och den är bara att bryta loss när printern är klar så har man en fungerande visselpipa  


Min pappa är trumpetare så jag var ju bara tvungen att printa denna när jag hittade den http://www.thingiverse.com/thing:44422 Och den funkade till och med ganska bra han sa att den var lite trögspelad bara. 


Och till sist dom absolut första sakerna som kom ut ordentligt det är lite blandade delar grodan som ni ser har blivit lite av en kalibreringsprint för mig och nu kan jag skriva ut dom riktigt fint tack vare alla fläcktar jag monterat. 


Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar