Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

fredag 17 februari 2012

Multiwii strul!

Problem med multi wii kortet! Efter att jag lödit dit dom sista komponenterna har kortet dött verkar helt slut :-( Jag kommer att försöka löda av både acc och 3.3v kittet och se om jag kan få liv i det igen! Men jag måste vänta tills jag kan använda handen igen!

Men jag har även hittat på ett väldigt bra sätt att löda klöverantenner på.
Jag tog helt enkelt och skalade en ändhyllsa och silver lodade ihop det hela. Sen drog jag tillbaka isoleringen och lödde mitten kabeln först sen trädde jag isoleringen över ändhyllsan och det blev väldigt stabilt.

Och här är en bild på hela antennen!


Jag måste köpa några fler sma kontakter så jag kan testa min nya presstång med och då kommer jag att göra några fler antenner ska även testa att göra en sån här!

tånge hittade jag på ebay!


det blev lite smått och gott på electrokit med ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar