Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

onsdag 17 augusti 2011

Test!


Bestämde mig för att testa alla motorer och fartreglagen. Och jag tog sockerbitar å kopplade ihop en motor och ett reglage och testade dom en och en. Alla fem funkade som dom skulle. Men så beslutade jag mig för att sätta propeller en av motorerna och testa.



Körde den lite på både fullgas och tomgång om vart annat och efter kanske 5-10 sek började fartreglaget att brinna! Kändes lite surt, undrar om jag gjorde något fel eller om reglaget var dåligt. Jag måste iaf testa alla dom andra med propp på så det inte när allt sitter på quadden och jag kraschar den. Men jag blir lite orolig att det ska hända med dom andra åxå!

Motorerna funkade alldeles utmärkt och verkar välbalanserade :-)

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar