Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

tisdag 2 augusti 2011

ReadyMadeRC Antenntracker!



Nu har jag fått ihop antenntrackern och jag har fått den att följa planet ett litet problem bara att den pekar åt fel håll men det är nog bara något med hur man ställer in utgångsläget!

Jag ska fixa lite med kablarn sen funderar jag på om jag ska sätta en videokamera på den så slipper jag tvinga med min fru ut när jag ska flyga ;-)




Jag tycker att den funkar bra och är hyfsat stabil den var väldigt lätt att sätta ihop och den har utväxling på panorerings servot med två drev det stora drevet sitter direkt på servoarmen och det mindre på en axel som i sin tur är fäst i kamerastativinfästningen...


Här ser ni det lilla drevet på axeln!


Och här det som sitter på servot...

Jag kommer att skriva mer om detta när jag har fått det att funka och om jag hittar felet till att den trackar åt fel håll så kommer det en förklaring :-)

Fortsätning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar