Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

torsdag 23 juni 2011

Mark stations test!

Ganska tråkig film men jag fångade filmen med en videograbber i datorn och det funkade ju bra iaf!
Men filmen har alldeles för mycket störningar kan bero på att jag höll hela FPV kittet i en ända klump så antenner och sladdar var ihop trasslade! Det kommer troligtvis bli bättre när jag har monterat allt i planet mer separerat ifrån varandra!



1 kommentar:

  1. Jag citerar en komentar från youtube på detta video klipp av petleh82!

    "Du går ju också mellan massa husvagnar och saker, signalen studsar på dem och du få in flera signaler samtidigt till mottagaren.. Multipath interferance.. När planet är i luften blir det mindre sånt, då ska helst inte sitta jämte saker som signalen kan studsa på heller, husvägg etc :-) Räckvidden i luften är mycket längre än på marken vanligtvis !"

    SvaraRadera