Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

onsdag 22 juni 2011

Antenn Tracker Del 4

Jag har ritat vidare på antenntrackern! Efter att provkört den första så har jag kommit fram till att jag måste bygga den mycket stabilare och har kommit på en lösning tror jag!

Det blir en axel mellan det undre servot och den övre delen som kommer att monteras i en trälåda med ett hål i! Och jag kommer att gänga axeln i toppen så man kan låsa den övre delen av antenntrackern på axeln. sen kommer jag att borra hål i locket på boxen där axeln går igenom ner till servot som skruvas fast på en planka i mitten av lådan på så vis kommer inte servot belastas i sidled utan rakt ner vilket bör bli mycket stabilare!

Nå vad tror ni detta borde väl fungera?

Fortsättning följer...

1 kommentar: