Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

lördag 21 juli 2012

FrSky Hack MX-16 LCD FLD-02

Mera paket i brevlådan! :-D Denna gång var det min telemitri display från FrSky som dök upp. Den kommer bara att kunna visa signalstyrkan på radion (ungefär som i en mobil där man kan se hur bra täckning man har) Men om man vill kan man bygga ut den med olika sensorer men all den infon får jag via Eagletree sakerna på FPV planet så det blir inte aktuellt för mig!


Den kom snyggt förpackad och allt som behövs för att koppla den var en sladd med fyra ledare i!

Och så här ser den ut!




Och för att koppla in den behövs det öppnas på radion igen!


Så bort med alla skruvar!




Och koppla på sladden på Hack modulen.


Jag borrade ett litet hål i skarven mellan fram och bakstycket så slipper man löda och krabba med sladden som redan har rätt kontakter!



Och så här blev det riktigt trevligt med belyst skärm måste jag säga. Ska ut och testa den någon dag snart och skriver mer när det är gjort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar