Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

tisdag 29 juni 2010

Flygdag i Hultsfred (bilder)

Jag fick ett mess av Micke med en bild på en annons om flygdag i Hultsfred. Han undrade om vi skulle åka dit och naturligtvis nappade jag det är alltid kul att se lite fullskala flyg. och här har vi några av bilderna det finns fler att titta på här!

En Gyrokopter eller autogyro en lustig maskin med rotor som en helikopter men som drivs av fart vinden! Blev lite inspirerad och hittade ritning på en depron variant, det finns här

Det kom även en JAS 39 Gripen och hade en otrolig uppvisning! Det kommer en liten filmsnutt när han flyger förbi med hög alfa så sakta det går och lägsta farten för en JAS 39 är 180 km/h.
;-)



Men detta var helt klart min favorit denna dag Pitts Special som gjorde en riktigt häftig uppvisning. Men det var mycket mer att se och fler bilder finns som sagt här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar