Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

fredag 7 maj 2010

Allt om hobby.



Fick ju en prenumeration på allt om hobby i födelsedags present. och i senaste numret va det en internsant artikel, En beskrivning hur man kan bygga en raketavfyrnings ramp och sätta på sin rc helikopter en sån måste jag bygga, men jag sätter den nog på ett plan! Jag har allt som behövs förutom raketer och det är ju inte så lätt att köpa dom nu! Principen var ganska enkel man tänder raketerna med kanthaltråd även kallad glödtråd som man kopplat till ett batteri och sen styr man en brytare med ett mikro servo. jag ska prov bygga riggen och pröva om den klarar att tända tändstickor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar