Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

onsdag 15 augusti 2012

Ballans!

Jag följde med en kompis till HAB för ett tag sedan det var inte meningen att jag skulle köpa något men som ni alla vet är det svårt att gå ut ur en hobby affär tomhänt! Det blev en proppelerballanserare vilket är bra och ha speciellt om man filmar för om det är obalans så skapas det vibrationer som gör att filmen blir som gelé! 


Det blev en ganska stor balanserare så jag kommer aldrig behöva köpa en större och den klarade utan problem mina minsta proppar med.


Man klämmer fast propellern mellan två koner på en axel.

Sen sätter man axeln mellan två jätte starka neodynmagneter så propellern hänger fritt i luften helt utan friktion så det blir väldigt lätt att se vilken sida som är tyngst!


Sen finns det massa olika sätt att rätta till propellern jag gjorde så att jag tejpade en remsa på baksidan av den lätta sidan. Sen är det bara att lägga till eller ta bort tills den är i ballans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar