Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

söndag 13 maj 2012

3D skrivare!

Jag va på mässa i fredags med jobbet det var svets mässan i Elmia. Men det visade sig finnas en mer interesant avdelning i en av hallarna nämligen plast mässan! Vet inte om ni kommer ihåg att jag skrev om en 3D plast skrivare för ett tag sedan. Men det var det plast mässan handlade om och jag fick för första gången känna på en utskriven plast del! Jag fick till och med ett par prov utskrifter med mig hem. :-D


Och jag fick även se en MakerBot skrivare som är en av dom skrivarna som man kan ha råd med även som privatperson. :-) Det fans dock ingen personal i det båset så jag kunde inte ställa några frågor och tro mig jag har ganska många. 



Och här är några bilder på prov bitarna jag fick dom är dock utskrivna ur en riktig industri 3D skrivare (Den billigaste kostade 70 000kr) Och dom är utskrivna i 0.25mm lager och jag har sett billigare skrivare skriva ut i 0.02mm per lager det är sjukt imponerande.

Jag vet att jag kommer att skaffa en 3D skrivare så småningom men just nu är det inte läge ekonomiskt med två små barn här hemma och fru som är mamma ledig.


Denna är gjord i ett stycke filmade den på mässan.




   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar