Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

fredag 6 maj 2011

EagelEyes FPV Station!

I paketet låg det en "EagelEyes FPV Station" Från http://aeronautikhobby.com/ Men det kanske inte säger er så mycket men jag ska försöka förklara vad det är! Den är till för att underlätta byggandet av markstationen som behövs när man flyger med ett FPV flygplan. Och den har väldigt många funktioner! Bl.a
  • Receiver Diversity
  • Antenna Tracking
  • Telemetry
Receiver diversity betyder att man kan använda flera videomotagare och EagelEyes väljer då automatiskt den bästa signalen man kan då ha två olika antenner tex. en som har riktad strålning för att flyga långt bort och en rundstrålande antenn när man flyger runt nära markstationen.

Antenna tracking. EagelEyes har inbyggd styrning för två servon så om man har en rigg med tillt och panorering så följer EagelEyes automatiskt flygplanet för bästa mottagning och räckvidd.

Telemetry. EagelEyes har även en mini USB så att man kan få all live data från planet direkt på sin laptop.

Det var dom grundläggande funktionerna.

Ena sidan har en videoingång och tre video utgångar plus två små vred för att ställa in servona.

Den andra sidan har också en videoingång och en utgång här sitter även servo kontakterna och två knappar för programmering ni kan även se USB kontakten. Det sitter också en kontakt för expansion men den har just nu ingen funktion. EagelEyes kan uppgraderas via USB allt eftersom av Eageltree vilket gör att den hela tiden får nya roliga funktioner!

Så här ser den ut ovanifrån.

Och underifrån.

Jag kommer att rapportera så fort jag har testat den. Så glöm inte att titta in i bloggen om ni är nyfikna på en EagelEyes.


Det var även ett LC-filter i paketet :-) som ska sitta i planet för att skärma av eventuella störningar från fartreglaget!

Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Det närmar sig, saknar du många prylar innan du kan flyga via en skräm?

    SvaraRadera