Hej och välkomna till min blogg! Här skriver jag om mina hobbies och lite allmänt ibland! Om ni gillar den tycker jag det är kul om ni lämnar en kommentar.

tisdag 10 augusti 2010

kamera fäste!

Jag fick lust att kunna styra min kamera lite när jag flyger och eventuellt dämpa lite rörelser med gyron. Så jag bestämde mig för att bygga ett i 2 mm plywood.

När jag bestämt mig för hur det skulle se ut började jag med att såga ut alla delar!

Och sen borrade jag hål för kullagerna. jag tog bara ett par gamla lager från en gammal rc bil!
Sen skruvade jag dit ena servot och sen limmade jag ihop allt och fixerade med gummi band!

Sen satte jag dit det andra servot med dubbelhäftande tejp. och sist satte jag dit kameran med gummiband!




8 kommentarer:

  1. Vad har du använt för servo till panoreringen?

    SvaraRadera
  2. Det är ett 9 grams esky servo!

    SvaraRadera
  3. och det andra är ett hextronik 5 gram

    SvaraRadera
  4. Tack! Skall nog låna lite av dina idéer till ett av mina byggen.

    SvaraRadera
  5. Kul att man har inspirerat nån. Och du lägger väll upp bilder i din Flight Log!

    SvaraRadera
  6. Jo, det blir bilder har bara en trave andra projekt som skall klaras av innan... (flytt mm.)

    SvaraRadera
  7. Jag har en fråga, varför du använder trä istället för skum. Jag tror skum är bättre än trä.
    Adam smith
    adam.smith402@yahoo.com
    nitrotek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att du menar i depron eller liknande och det kan nog fungera utmärkt med mindre kameror som denna. det var ett tag sedan jag gjorde denna och har helt slutat använd nyckelringskameran. dels för att den är så väldigt vibrations-känslig men även för att jag skaffat en Gopro som är betydligt bättre. men om jag mins rätt så la jag i lite skumgummi i mellan plyfabiten och kameran för att få bort lite vibrationer. Sen har jag lärt mig att det bästa för bra bild är balanserad propeller.

      Mvh Micke

      Radera